از آنچه پیش می آید

ساختار شرکتی پروژه محور

یکی از نکات جالب توجه شرکت ها، تعریف ساختار براساس هدف است. 

یعنی می خواهید حیطه جدید داشته باشید؟ خب نیاز به واحد تحقیق و توسعه دارید. ولی این واحد باید کار بازرگانی هم بکند و بازخورد مشتری هم داشته باشد. 

خب این با فروش روزانه در تداخل است؟ بیایید واحد بازرگانی را به واحد فروش و بازاریابی تقسیم کنیم. بازاریابی مسئولیت پشتیبانی های بلند مدت مشتری را بر عهده می گیرد. تحقیق و توسعه زیرمجموعه آن است. و در مورد فعالیت های بازاریابی نه فروش مسئولیت پیدا می کند. 

از طرف اگر شرکت پروژه محور هستید می توانید واحد پروژه داشته باشید. مدیر پروژه، کنترل پروژه، تیم فنی و اجرا، پشتیبانی کوتاه مدت و فروش! زیر مجموعه آن می شوند. واقعا چه کسی بهتر از مدیرپروژه می تواند کارهای فروش را انجام دهد؟


  • محمود پورمند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی