ساختار شرکتی پروژه محور
محمود پورمند | يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ |
۰ نظر
یکی از نکات جالب توجه شرکت ها، تعریف ساختار براساس هدف است.
یعنی می خواهید حیطه جدید داشته باشید؟ خب نیاز به واحد تحقیق و توسعه دارید. ولی این واحد باید کار بازرگانی هم بکند و بازخورد مشتری هم داشته باشد.
خب این با فروش روزانه در تداخل است؟ بیایید واحد بازرگانی را به واحد فروش و بازاریابی تقسیم کنیم. بازاریابی مسئولیت پشتیبانی های بلند مدت مشتری را بر عهده می گیرد. تحقیق و توسعه زیرمجموعه آن است. و در مورد فعالیت های بازاریابی نه فروش مسئولیت پیدا می کند.
از طرف اگر شرکت پروژه محور هستید می توانید واحد پروژه داشته باشید. مدیر پروژه، کنترل پروژه، تیم فنی و اجرا، پشتیبانی کوتاه مدت و فروش! زیر مجموعه آن می شوند. واقعا چه کسی بهتر از مدیرپروژه می تواند کارهای فروش را انجام دهد؟
- ۹۳/۱۲/۱۰